traducció - translate - traducción

22.5.14

VÍCTIMES O BOTXINS?

Quin qualificatiu escau a qui busca deixar sense feina un treballador per motius estúpids? I en aquest cas un actor, una de les professions més incertes i desprotegides. Ja els val!

Coca-Cola ha decidit retirar el seu últim anunci difós a Espanya, arran de la petició que li ha fet l'associació de víctimes del terrorisme Dignidad y Justicia, perquè estava protagonitzat per un actor abertzale, segons han explicat a Efe fonts de la companyia. El president de l'entitat, David Portero, va enviar aquest dimarts una carta al president de Coca-Cola Espanya per demanar-li la retirada de l'espot després de comprovar que hi participava l'actor Gotzon Sánchez, que "ha donat suport de forma manifesta i pública a l'organització Herrira, els responsables de la qual estan actualment imputats per pertinença a organització terrorista".
"Atesa la trajectòria en la lluita contra el terrorisme que sempre ha marcat l'empresa Coca-Cola, em sento en l'obligació de comunicar-los aquesta informació, ja que resulta molt lesiva per a la dignitat i la memòria de totes les víctimes del terrorisme assassinades per ETA", continuava la carta de Portero, i afegia que entitats com Herrira donen "suport públic" a la banda "mitjançant actes d'homenatge", i "suport econòmic" a "membres d'ETA i del seu entorn condemnats per assassinats o per pertànyer a l'organització terrorista".
Fonts de Coca-Cola han assegurat que desconeixien la informació difosa per Dignidad y Justicia i que després de la seva petició s'ha decidit no tornar a utilitzar més l'anunci, que no inclou cap tipus de missatge polític. En qualsevol cas, la companyia ha deixat clar que va ser la productora de l'espot la que es va encarregar de la selecció dels actors per estrictes motius professionals, i que normalment no disposen de cap dada personal dels protagonistes dels seus anuncis. Coca-Cola ha lamentat les molèsties que hagi pogut causar l'espot i ha subratllat que la seva intenció no era ferir cap sensibilitat.
L'anunci, que forma part de la campanya 'Tradició familiar', explica la història d'un nen que confessa al seu pare que s'ha fet de l'Atlètic de Madrid perquè el seu cor és atlètic, i el progenitor, en veure que una nena vestida amb la samarreta d'aquest equip reclama la presència del seu fill, el tranquil·litza dient-li que ja trobaran la manera d'explicar-ho a l'avi.

Share/Bookmark
Publica un comentari a l'entrada

Per compartir

Si t'ha agradat el post, comparteix-lo.