traducció - translate - traducción

15.1.16

10.657 gràcies


Tothom sabem que quan diem alegrement que un paisatge, un menjar, una obra d'art o qualsevol altra persona, cosa o animal, són les que més ens agraden del món mentim. I quan escoltem algú manifestar-se en aquests termes, acceptem la convenció i entenem perfectament el que vol dir.

De la mateixa manera quan exclamem mil gràcies! o un milió de gràcies també acceptem l'exageració com una mostra d'apropament.

Doncs bé, avui no exagero ni és cap convenció. Avui vull donar 10.657 gràcies a les 10.657 persones signants de la petició que vaig penjar a Change.org per demanar a la Fiscalia Superior de Catalunya que investigués manos limpias.



Es dona la coincidència que avui és el quinzè aniversari de Wikipèdia i que s'ha obert un portal on penjar-hi pensaments, felicitacions i altres estímuls d'encoratjament vers aquesta eina del coneixement. Un dels comentaris que m'ha cridat l'atenció, deia més o menys, cito de memòria: Wikipèdia és la prova que l'ésser humà és un ésser social i col·laborador. Jo ho faria extensiu a tota la xarxa, tot i que hi caldrien alguns matisos. I aquesta demanda d'investigació n'és la prova. Sense les 10.657 signatures, molt probablement jo potser no m'hauria sentit motivat per dur-la endavant. I accepto que sense la meva iniciativa primera de penjar-la a Change.org, com a alliberament d'alguna indignació, les persones que l'hem signat, ens hauríem quedat amb la frustració de voler d'actuar sense trobar una eina per fer-ho. Així doncs, d'un acte social i de col·laboració, n'ha sortit una acció concreta que ja veurem quin recorregut tindrà.


M'han acompanyat Àngels Folch, Marta Mas, Josep Maria Armengou, Oriol Genís, Joan Antoni Gonzàlez, i un amic que no ha apuntat el seu nom i a qui m'excuso


Avui només sento agraïment i l'orgull que una vegada més, persones senzilles i de la base, ens hàgim mobilitzat. I de debò que no me'n sento gens protagonista, em sento més aviat un instrument que ha pogut disposar del temps per vehicular el que 10.657 persones van manifestar que desitjaven. I sentir-se instrument de l'objecte del desig és un privilegi. És a dir em fa sentir humà. N'hi ha per estar agraït, oi?

Quico Romeu, 15/01/2016

Presentada una petició a la fiscalia perquè investigui les activitats sindicals de Manos Limpias



Share/Bookmark