traducció - translate - traducción

29.5.10

PRINCIPIS DE GÖEBELS (ideòleg nazi i Ministre de Propaganda del III Reich)


1. Principi de simplificació i de l'enemic únic. "Adoptar una única idea, un únic símbol.Individualitzar l'adversari en un únic enemic ".

2. Principi del mètode de contagi. "Reunir diversos adversaris en una sola categoria o individu.Els adversaris han de constituir-se en suma individualizada ".


3. Principi de la transposició. "Carregar sobre l'adversari els propis errors o defectes, responent l'atac amb l'atac: Si no pots negar les males notícies, inventen altres que les distreguin".


4. Principi de l'exageració i desfiguració. "Converteix qualsevol anècdota, per petita que sigui, en amenaça greu".


5. Principi de la vulgarització. "Tota propaganda ha de ser popular, adaptant el seu nivell, al menys intel·ligent dels individus als quals va dirigida. Com més gran sigui la massa a convèncer, més petit ha de ser  l'esforç mental a realitzar. La capacitat receptiva de les masses és limitada i la seva comprensió escassa, a més, tenen gran facilitat per oblidar ".


6. Principi d'orquestració. "La propaganda s'ha de limitar a un número petit d'idees i repetir-les incansablement; presentar una vegada i una altra des de diferents perspectives, però sempre convergint sobre el mateix concepte. Sense fissures ni dubtes ". D'aquí ve també la famosa frase: "Si una mentida es repeteix prou vegades, acaba per convertir-se en veritat".


7. Principi de renovació. "Cal emetre constantment informacions i arguments nous a un ritme tal que, quan l'adversari respongui, el públic estigui ja interessat en una altra cosa. Les respostes de l'adversari mai han de poder contrarestar el nivell creixent d'acusacions ".


8. Principi de la versemblança. "Construir arguments a partir de fonts diverses, a través dels anomenats globus sondes o d'informacions fragmentàries".


9. Principi de silenciar. "Fer callar les qüestions sobre les quals no es tenen arguments i dissimular les notícies que afavoreixen l'adversari, també contraprogramant amb l'ajuda de mitjans de comunicació afins".


10. Principi de la transfusió. "Per regla general, la propaganda opera sempre a partir d'un substrat preexistent, ja sigui una mitologia nacional un complex d'odis i prejudicis tradicionals.Es tracta de difondre arguments que puguin arrelar en actituds primitives ".


11. Principi de la unanimitat. "Arribar a convèncer molta gent que pensa "com tothom ", creant una falsa impressió d'unanimitat".

Share/Bookmark
Publica un comentari a l'entrada

Per compartir

Si t'ha agradat el post, comparteix-lo.