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2.8.14

FOTÒGRAFS ESPANYOLS ESTÚPIDS, IMBÈCILS O SIMPLEMENT RIDÍCULS?

Des d'Espanya, contra Google per usar el català en un vídeo

Fotògrafs espanyols exigeixen a Google Maps Business View que retiri el seu anunci promocional gravat a Barcelona perquè una dona hi parla en català

, Barcelona | Actualitzat el 19/03/2014 a les 18:00h

“¿A quién se le ocurriría tal chapuza?, ¿En qué pueden estar pensando la gente de Google para sacar un video promocional a nivel nacional en el que los dueños de negocios dan su opinión del producto hablando en catalán? Seamos serios, más sabiendo cómo están las cosas”.


Amb aquest primer missatge, un fotògraf espanyol registrat al fòrum intern de Google Fotos de Negocios España, en què hi poden participar fotògrafs acreditats per Google, alertava aquest matí la resta de professionals sobre un vídeo penjat per la mateixa companyia com a mostra del servei Google Maps Business View, en què els comerços poden promoure el seu negoci amb un recorregut virtual. Al vídeo hi apareixen el propietari de L'Hivernacle de Sants, una floristeria de Barcelona, i la propietària de lacistelleria Siscart. Ell parla en castellà i ella en català. 
Nació Digital ha pogut accedir a l'intercanvi de missatges entre els fotògrafs del fòrum, on la majoria han exigit a Google que retiri immediatament el vídeo, acusant la companyia de tenir un gran desconeixement de les relacions actuals Catalunya-Espanya. Entre els arguments dels fotògrafs, que utilitzen la pàgina oficial de Google Business per promocionar-se com a fotògrafs per fer vídeos per a negocis, per exemple: “Quien haya tomado esta decisión [deixar parlar en català] no tiene ni idea de la situación España/Cataluña. Lo que tiene que hacer Google es quitar ese video de la página y poner uno en el que se presente en la lengua oficial de la península. Yo tengo claro que no voy a mostrar la página oficial a mis clientes porque vivo en Madrid y aquí hay mucho celo con este tema. Pero eso no quiere decir que un cliente de aquí no entre en la página y se tope con este desafortunado video. Vaya tela con los de marketing de Google, pretender promocionar Google Maps Business View con este video”. 
Un altre fotògraf ho atribuïa a la manca de visió estratègica de l'equip de màrqueting de Google: “El video lo deben corregir o cambiar. Sólo se me ocurre que con las prisas del lanzamiento no hayan tenido el cuidado necesario en revisarlos. Porque si alguien de Google España lo ha visto y aún así ha pensado que está bien para el lanzamiento del programa en toda España...”


D'altres encara van més enllà i hi veuen una raó més política, i denuncien que “para el resto de España es casi una agresión y de un valor nulo o incluso contraproducente”. Exigeixen que “se corrija este error inoportuno”, i que “el video debería estar sólo en castellano, ya que es a nivel nacional”
També participa en el debat un fotògraf que va estar present el dia de la gravació del vídeo a Barcelona, i reconeix que “el productor, un fotógrafo de California, pidió a los protagonistas que hablaran en la lengua que les resultara más cómoda, sin problema”, però es queixa que Google no hagi subtitulat el vídeo promocional. 
Després de diversos missatges, un responsable de Google ha respost al fòrum que “el departamento de marketing decidirá qué es lo mejor que se puede hacer y cuándo lo hará. Me imagino que el chico de California fue amable y correcto al preguntar. Se hicieron varios videos y éste terminó siendo el elegido. Es el que mejor reflejaba el programa”. 
“Los negocios deben estar alejados de la política, y dadas las circunstancias, lo mejor es doblarlo al castellano”. “Es de vital importancia que este video no aparezca en la página oficial”, conclouen dos fotògrafs. 

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