traducció - translate - traducción

27.5.12

CAPITALISME ASSASSÍ. TESTIMONI D'UN SUÏCIDA GREC



Homenatge popular a les dues últimes víctimes de la crisi AFP / Louisa Gouliamaki
A qui correspongui (amb l'esperança que respongui). El meu nom era Antonios Perris, tenia 60 anys i era un músic grec. Durant dues dècades vaig cuidar de la meva mare de 90 anys que patia d'Alzheimer i recentment va ser diagnosticada d'esquizofrènia ...
Les residències de gent gran no volien acceptar a una dona gran amb tants problemes. Quan va esclatar la crisi, jo no estava preparat per afrontar-la. Vaig vendre totes les propietats que tenia però em vaig quedar sense res per menjar. Ahir la meva mare i jo ens llançàrem al buit, agafats de la mà, des del terrat d'un cinquè pis.
Abans de fer-ho, vaig penjar al meu blog una última pregunta d'auxili als meus amics poetes i músics: Algú coneix alguna solució? Si els escric ara, ja no és per mi ni per la meva mare ja que nosaltres hem trobat descans. Si els escric ara és pels milers de persones al seu país que estan passant per alguna cosa semblant al que estem passant els grecs. Hi ha una solució per a ells. I la solució depèn de vostès. Vostès poden i han de fer. Per evitar que hi hagi altres fills i altres mares que saltin al buit com la meva mare i jo hem fet. Ja ho estan fent també al seu país encara que els seus morts no surtin al telenotícies. Però hi ha víctimes. I una altra majoria de víctimes que segueix viva i resistint. Per elles i per humanitat, senyor president, senyors ministres, senyors i senyores diputats, facin alguna cosa immediatament.
No els hi ho demano ni amb la ràbia ni amb la rancúnia que sentia ahir cap a vostès ja que la mort m'ha alliberat també d'això. Els hi ho demano si us plau, per dignitat, per respecte i perquè és el seu deure i poden fer-ho. Sí que es pot. És molt senzill. Hi ha 350.000 famílies que han estat desnonades al seu país des que aquesta estafa anomenada crisi va començar a crivellar-nos. N'hi ha milers que segueixen sent desnonades cada mes pels mateixos bancs que vostès estan salvant amb els diners d'aquests pobres que han cotitzat durant anys i han pagat els seus impostos. Ara aquestes persones no poden fer ni això. Són famílies en atur, amb nens, amb ancians, amb malalts. Facin per un moment aquest esforç d'imaginació que sempre eludeixen i pensin pel que estan passant. Imaginin el que és quedar-se sense casa, tenir por a aquesta notificació que et llançarà al carrer, dormir sobresaltat per cada soroll que pot anunciar el desnonament, la vergonya que els teus fills vegin la policia arrossegant-te per força, fora del teu pis, la vergonya després de demanar asil a casa d'un familiar, un amic, potser gairebé tan ofegat com tu i els teus, o el que és pitjor, la humiliació de quedar al carrer o en un alberg ... No cal molta imaginació per sentir-se malament només cal pensar-ho.

Doncs facin per a ells el mateix que han fet per la banca. Obligueu a aturar els desnonaments.  Obligueu a perdonar els deutes d'hipoteca després de lliurar la casa. I  obligueu a allotjar de nou els milers de famílies que ho necessiten en els milers de pisos que tenen buits i que segueixen retenint per fer negoci. Estableixin un lloguer assequible, estudiïn els casos però allotgeu de nou a tothom. Moments d'excepció com aquests exigeixen mesures d'excepció com les que han pres per rescatar la banca. Rescatin les persones. Poden fer-ho perquè ho han fet amb els bancs. Els han salvat, imposin condicions al seu rescat. Han nacionalitzat  l'entitat que executa el 80% dels desnonaments, estan disposats a donar-li el que necessitin i diuen que necessiten 15.000 milions. Aquest banc és el nostre, posin vostès les normes, salvin als que ho necessiten. I facin-ho ja. La vida d'altres depèn avui de vostès.
La meva mare ja no era capaç de saber el que estava passant. Però vostès no tenen Alzheimer encara que de vegades sembli que han oblidat on van deixar la seva consciència. Potser al meu llit de descans he arribat a creure per un moment que la tenen. Per això m'he atrevit a escriure aquestes línies que poden sonar ingènues perquè estem construint un món en què defensar la justícia sembla cosa d'innocents. Permetin-me aquest últim somni abans d'agafar el que és etern. Tendeixin un cop de mà als que estan a punt de llançar-se. Facin alguna cosa
FONT:
traducció Google translator, revisió Quico Romeu

Share/Bookmark