En aquests moments de persecució programada i consentida de la llengua catalana a les institucions, als mitjans de comunicació i en la societat en general, convé que els centres educatius adoptin una postura clara que pugui servir de revulsiu per a tota la ciutadania. Es tracta d'una iniciativa que ha estat molt ben acollida i que pretén que cadascun dels centres de les Illes Balears faci visible el suport a la llengua catalana per aconseguir la implicació de tota la societat i d'altres col·lectius que potser ara callen perquè no hi veuen reacció. Per això, els centres esmentats s'han adherit a la campanya “Enllaçats pel català!”, els objectius de la qual són:
1. Fer visible el malestar dels centres educatius davant la política lingüística del Govern.
2. Enfortir la consciència lingüística dels catalanoparlants que assumeixen un compromís amb la llengua, i incentivar alhora la de la resta de la ciutadania.
3. Aconseguir que la imatge del llaç s'identifiqui amb una “causa justa”, darrere de la qual hi ha una veritat incontestable.
4. Donar un imatge cívica de la campanya, desvinculada de plantejaments ideològics.
5. Estendre aquesta campanya a d'altres àmbits educatius. Per tant, s'ha acordat una sèrie de propostes, organitzades en dos blocs:
a) DIFUSIÓ I “VISUALITZACIÓ”
1. Penjar una llaçada quatribarrada immensa, semblant a la d'altres campanyes de suport i de conscienciació social (contra la SIDA, contra la violència de Gènere, contra el Càncer, etc.), a la façana de cada centre, perquè sigui visible.
2. Realitzar petits llaços, amb agulla tancadora, perquè el voluntariat lingüístic i la resta de la comunitat educativa els llueixin.
3. Sol·licitar que aparegui la imatge de la campanya a tota la documentació i la pàgina web del centre.
4. Difondre la campanya a la resta de centres i nivells educatius (infantil, primària i secundària).
5. Estendre la imatge de la campanya als perfils de les xarxes socials i generar-ne una pàgina a Internet.
6. Ressenyar en una nota de premsa el motiu i els acords d'aquesta reunió i enviar-la als mitjans.
b) ACCIONS
1. A curt termini, coordinar accions diverses, autònomes i fàcils de dur a terme com, per exemple: Dijous 'Llacer' (16 de febrer), Rua i Carnestoltes “Enllaçats pel català!”, etc.
2. En segon terme, proposar accions perquè la campanya tengui ressò en l'àmbit polític i, concretament, al Parlament.
3. D'altres mesures que puguin proposar els centres educatius d'educació infantil, primària i secundària.
Muro, 25 de gener de 2012
I PERQUÈ NO A LA RESTA DE TERRITORIS?
Cap comentari :
Publica un comentari a l'entrada