traducció - translate - traducción

17.11.15

Algú se'n recorda?


Algú se'n recorda?
Començo aclarint que no entenc els problemes que té la CUP per acordar un president amb JxSI, ja sé que no els agrada Mas, però em nego a creure que entre les dues llistes a ningú se li pot acudir una fórmula satisfactòria per a tots.

De fet, estic segur que aquesta fórmula (o fórmules) existeixen, s'han discutit i no s'han rebutjat, però alguna raó no s'ha tancat l'acord encara. Alguna idea?

Jo en tinc una: El propòsit de les eleccions.
Llegint la majoria del que em cau al davant, sembla que tenir un president com abans millor és imprescindible, perquè sense president no podem avançar i el procés queda encallat. Vols dir?
De president ja en teníem un, el tenim de fet, en funcions, i el mandat no se li acabava fins d'aquí a dos anys, però malgrat tot va decidir avançar les eleccions. Recordeu amb quin objectiu?
El propòsit no era, ni molt menys, trobar un nou president, ni formar un nou govern, ni avalar o rebutjar la gestió que ell estava fent. L'objectiu, sembla que ho haguem oblidat, era saber si la majoria de catalans volen la independència o no. I resulta que la volen.

I ara què?
Bé doncs, ara tenim 72 diputats amb l'encàrrec de fundar una nova república catalana independent. Torna-ho a llegir, "fundar una nova república catalana independent". Estem parlant de construir un país, de cap i de nou. Per sort no l'han de crear del no-res, ja hi ha moltes estructures creades, moltes embastades i algunes encara només pensades, però la feina que ens estalviarem és ingent.

Per tant, la prioritat de les negociacions no és, evidentment, decidir qui ha de ser el President. El que cal aclarir i acordar és com iniciar el procés per a crear un nou estat i hi ha moltes coses a discutir. Per això, encara que com he dit al principi no entenc la CUP, no estic gens preocupat. Em sembla perfecte que CUP, ERC, CDC i alguns ex-PSC i ex-UDC estiguin discutint com ha de ser l'estructura bàsica del nou país, els seus fonaments. No puc imaginar un escenari millor que aquest, on partits de tot l'espectre esquerra - dreta s'asseuen i parlen de com s'ha de fundar el nou país. Això ens garantirà que el resultat serà el millor dels possibles, no val la pena esperar uns dies més a canvi d'un país millor per a les futures generacions? Jo estic segur que si.

Així doncs, Keep calm and carry on. Però estigueu amatents, perquè quan s'anunciï que tenim un president, voldrà dir que ja tenim un país i aquesta serà la notícia important de veritat.

Xavier Olivella Rigol.

Share/Bookmark